دندانپزشک اطفال در اصفهان

چهار نکته برای بهداشت دهان و دندان

چهار نکته برای بهداشت دهان و دندان بهتر برای کودک شما

دندانپزشک اطفال در اصفهان

مدت زمان مطالعه: 14 دقیقه

چهار نکته برای بهداشت دهان و دندان : تشویق فرزندتان به ایجاد عادات بهداشتی خوب دهان و دندان از سنین جوانی به او کمک می کند تا از دوران نوجوانی به بزرگسالی بدون مشکلات دندان و لثه و شرایط پزشکی در سایر نواحی بدن مرتبط با مشکلات دندانی پیشرفت کند.

اکثر بچه ها با نزدیک شدن یا ورود به سنین نوجوانی دندان های شیری خود را از دست می دهند، اما این دندان های شیری نقش مهمی در هموار کردن مسیر برای دندان های دائمی بزرگسالان آنها دارند.

دندان های شیری همچنین به رشد گفتار واضح کمک می کنند و به حفظ ظاهر طبیعی صورت کمک می کنند. کودکانی که دندان‌های پوسیده یا لکه‌دار دارند، ممکن است از نظر احساسی از خجالت و از دست دادن عزت نفس رنج ببرند.

بنابراین مراقبت از دندان های شیری به اندازه مراقبت از دندان های بالغ نیاز به توجه دارد.

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و دندانپزشک اطفال در اصفهان   زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

چهار نکته برای بهداشت دهان و دندان

پوسیدگی یک مشکل رایج در میان جوانانی است که هنوز دندان های شیری خود را دارند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، پوسیدگی دندان بر 20 درصد از جوانان 5 تا 11 ساله تأثیر می گذارد. مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن به کودک شما کمک می کند تا مطمئن شوید که فرزند شما یکی از آنها نیست.

نکته شماره 1 – مطمئن شوید که کودکتان به طور صحیح و منظم مسواک و نخ دندان می کشد

اکثر جوانان تا سن سه سالگی هر 20 دندان شیری را دارند. دندانپزشکان معمولاً به والدین توصیه می کنند که دندان های کودک خود را تا حدود شش سالگی برای آنها مسواک بزنند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) نظارت بر مسواک زدن کودک را تا حدود سن هشت سالگی توصیه می کند. این فرصتی را به کودک خود نشان می دهد که چگونه با استفاده از روش های مناسب مسواک بزند تا بقایای غذا و پلاک های باکتریایی را که می تواند به لثه ها و دندان ها آسیب برساند، از بین ببرد.

دلایل تغییر رنگ دندان ها که باید بدانیم...
مطلب پیشنهادی برای شما

همچنین زمانی است که می توانید کودک خود را تشویق کنید تا یک روال منظم از مراقبت های بهداشتی دندانپزشکی را اتخاذ کند که در طول زندگی او ادامه خواهد داشت.

دندانپزشک اطفال در اصفهان

دندانپزشک اطفال در اصفهان

آموزش مسواک زدن به کودک

مسواک زدن باید حداقل به مدت دو دقیقه دو بار در روز، ترجیحاً صبح و درست قبل از خواب انجام شود.

با استفاده از یک برس نرم، فرزندتان را تشویق کنید که از این فرآیند مسواک زدن استفاده کند:
  • سطوح خارجی و داخلی دندان ها را مسواک بزنید.
  • سطوح جویدنی دندان ها را مسواک بزنید.
  • حداقل روزی یک بار زبان را مسواک بزنید تا نفس تازه‌تری داشته باشید.
  • آموزش نخ دندان کشیدن به کودک

عادت دادن کودک به نخ دندان کشیدن به همان اندازه مهم است که آنها را تشویق به مسواک زدن کند. مسواک زدن به خودی خود از شر تمام پلاک ها و باکتری های مضر موجود در آن خلاص نمی شود.

همانطور که کودک شما ماهرتر می شود – معمولاً در حدود 10 سالگی – می توانید با نشان دادن روش های زیر به او بیاموزید که خودش نخ دندان بکشد:

نخ را بین دندان هایشان بلغزانید بدون اینکه آن را روی لثه بچسبانید.
نخ را به شکل C در اطراف هر دندان قوس دهید و آن را از طرفین بالا و پایین ببرید.
برای هر دندان از نخ دندان با طول جدید استفاده کنید.
نکته شماره 2 – عادات غذایی سالم را تشویق کنید
تنقلات و نوشیدنی های شیرین بیش از حد و نوشیدنی ها و غذاهای اسیدی می توانند به سرعت باعث ایجاد حفره در دندان های کودکان شوند.

غذاهای دوستدار دندان عبارتند از غذاهای دریایی، تخم مرغ، پاستا، خربزه، موز، خیار، کاهو، شیر و مرغ. سعی کنید مصرف میوه های دارای اسیدیته بالا مانند پرتقال، گلابی، هلو، سیب، آناناس، آلو و تمشک را تعدیل کنید. سایر غذاهای سرشار از اسید ترشی، سس باربیکیو، گوجه فرنگی و سالسا هستند.

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و دندانپزشک اطفال در اصفهان  زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

دندانپزشک اطفال در اصفهان

دندانپزشک اطفال در اصفهان

چهار نکته برای بهداشت دهان و دندان

نوشیدنی هایی مانند نوشابه ها به ویژه برای دندان ها مضر هستند زیرا نه تنها حاوی افزودنی های اسیدی هستند، بلکه دارای سطح بالایی از قند هستند که خطر پوسیدگی را بیشتر می کند. مطالعات نشان داده است که نوشابه های رژیمی به اندازه نوشابه های معمولی در تضعیف مینای دندان مضر هستند.

جرم گیری، پولیش و فلوراید تراپی در مطب دکتر فاطمه حیدری
مطلب پیشنهادی برای شما

عادت های بد را کنار بگذارید

کودک خود را از جویدن چیزهایی غیر از غذا منع کنید. اگر عاداتی مانند این با بزرگتر شدن کودک شما ادامه یابد، ممکن است آسیب طولانی مدت دندانی رخ دهد. اجسام سخت مانند یخ می توانند دندان ها را بشکنند و همچنین برای کودکان خردسال خطر خفگی دارند. از دیگر عادات دهانی منفی می توان به جویدن مداد و خودکار اشاره کرد که می تواند باعث آسیب دیدگی دندان ها یا فاصله بد آنها شود.

نکته شماره 3 – مطمئن شوید که کودک شما به طور منظم معاینه دندان و تمیز کردن حرفه ای می شود

معاینه توسط دندانپزشک هر شش ماه یکبار علائم دندان یا مشکلات لثه را در کودک شما قبل از جدی شدن تشخیص می دهد. عادت دادن کودکان به مراجعه منظم به دندانپزشک کودکان به آنها کمک می کند تا این عادت را در زمان رشد حفظ کنند.

وضعیت سلامت دهان و دندان کودک شما نیز می تواند به مشکلات مربوط به سلامت کلی آنها اشاره کند. علاوه بر پوسیدگی دندان و بیماری لثه، دندانپزشک می تواند علائم بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر از جمله دیابت و اختلالات فک را تشخیص دهد.

یک مطب دندانپزشکی مناسب خانواده برای کودک خود پیدا کنید. یک تمرین بزرگسال گرا می تواند فرزند شما را نگران کند. محل یک دندانپزشک متخصص در درمان کودکان به گونه ای طراحی خواهد شد که پذیرای جوانان باشد. چند تا از اسباب‌بازی‌های مورد علاقه کودکتان را همراه داشته باشید تا حس آرامش‌بخشی آشنا به او اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه درمان تورم لثه با بریس چگونه است؟
جلوگیری از ریزش دندان و مشکلات لثه

ویزیت منظم دندانپزشکی همچنین به دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان کودک شما این فرصت را می دهد تا تمیز کردن حرفه ای را انجام دهد که نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان کودک شما دارد.

علت ایجاد خط خنده چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

یک تمیز کردن حرفه ای – با ابزارهای ویژه ای که برای حذف موثر رسوبات از روی دندان ها طراحی شده اند – می تواند به محکم نگه داشتن مینای دندان کمک کند و دندان های صیقلی و شادابی را برای کودک شما به ارمغان بیاورد.

مزایای بهداشت دهان و دندان تمیز کردن حرفه ای عبارتند از:

جلوگیری از ریزش دندان و پوسیدگی. پلاک عامل اصلی پوسیدگی دندان است. اسید موجود در پلاک می تواند مینای دندان – لایه بیرونی محافظ دندان – را از بین ببرد و منجر به پوسیدگی و از دست دادن دندان شود. تمیز کردن حرفه ای منظم، روال بهداشت دهان و دندان کودک شما را در خانه تقویت می کند تا به جلوگیری از پلاک کمک کند.

پیشگیری از بیماری لثه پلاک لثه ها را نیز هدف قرار می دهد. تمیز کردن حرفه ای به طور قابل توجهی خطر ابتلای کودک شما به عفونت لثه مانند التهاب لثه را کاهش می دهد.

نکته 4 – یک مثال خوب بگذارید

کودکان با تقلید از والدین خود یاد می گیرند، بنابراین اگر شما بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنید، آنها نیز این کار را خواهند کرد. با تبدیل کردن مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به یک فعالیت خانوادگی مفرح، الگو باشید. برای مشارکت بیشتر در فرآیند بهداشت دهان، جوان خود را برای خرید مسواک و خمیر دندان خود انتخاب کنید.

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و دندانپزشک اطفال در اصفهان زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

چهار نکته برای بهداشت دهان و دندان

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا پیشنهادی و برای راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آیا نخ دندان کشیدن واقعا ارزشش را دارد؟
نوشتهٔ بعدی
اهمیت مراقبت های پیشگیرانه از دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023