دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان | دکتر فاطمه حیدری | drf-heydari.ir

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

انواع روش های درمانی برای بیماری لثه بسته به مرحله بیماری ، چگونگی پاسخ شما به درمان های قبلی و سلامت کلی شما وجود دارد. درمان ها از روش های درمانی غیر جراحی است که رشد باکتری ها را کنترل می کند تا جراحی برای بازگرداندن بافت های حمایت کننده است. دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان با  بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد خانم دکتر فاطمه حیدری. drf-heydari.ir

درمان های غیر جراحی برای بیماری لثه

درمان های بیماری لثه که شامل جراحی نمی شوند عبارتند از:

نظافت حرفه ای دندانپزشکی. (دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان)

در طی یک معاینه معمولی ، دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی پلاک و تارتار (پلاکی که روی سطح دندان جمع شده و سفت می شود و تنها با تمیزکاری حرفه ای قابل جدا شدن است) را از بالا و پایین خط لثه همه دندان ها برمی دارد.

اگر برخی از علائم بیماری لثه را دارید ، ممکن است دندانپزشک بیش از دو بار در سال تمیز کردن دندان های حرفه ای را توصیه کند. تمیز کردن دندان درمانی برای بیماری لثه فعال نیست. هرچند ، آنها یک اقدام پیشگیرانه مهم هستند که می توانند به شما کمک کنند تا از پیشرفت آن جلوگیری کنید. دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان با  بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد خانم دکتر فاطمه حیدری. drf-heydari.ir

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

مقیاس گذاری و برنامه ریزی ریشه. (دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان)

این یک روش غیر جراحی با تمیز کردن عمیق است ، که تحت بی حسی موضعی انجام می شود ، به این وسیله پلاک و تارتار از بالا و پایین خط لثه از بین می رود (پوسته پوسته شدن) و لکه های ناهموار ریشه دندان صاف می شود (برش زدن).

بیماری لثه در کودکان
مطلب پیشنهادی برای شما

صاف كردن نقاط ناصاف باكتريها را از بين مي برد و سطح تميزي را براي اتصال مجدد لثه به دندانها فراهم مي كند. اگر دندانپزشک یا پریودنتیست تشخیص دهد که شما در زیر لثه ها پلاک و سنگ (پلاک سخت شده که به آن ترتار نیز گفته می شود) پلاستیک و ریشه دهی انجام می شود.

درمان های جراحی برای بیماری لثه برخی از درمان های بیماری لثه جراحی هستند. دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان با  بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد خانم دکتر فاطمه حیدری. drf-heydari.ir

برخی از نمونه ها عبارتند از: جراحی فلپ / جراحی کاهش جیب. (دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان)

در طی این روش لثه ها به عقب برداشته می شوند و تارتار برداشته می شود. در بعضی موارد ، سطوح نامنظم استخوان آسیب دیده صاف می شود تا مناطقی را که باکتری های بیماری زا می توانند پنهان شوند ، محدود کنند. سپس لثه ها قرار داده می شوند تا بافت به خوبی در اطراف دندان قرار بگیرد.

این روش باعث کاهش اندازه فضای بین لثه و دندان می شود ، در نتیجه مناطقی که باکتری های مضر می توانند رشد کنند کاهش می یابد و احتمال مشکلات جدی سلامتی مرتبط با بیماری پریودنتال کاهش می یابد.

پیوند استخوان این روش شامل استفاده از قطعاتی از استخوان خود ، استخوان مصنوعی یا استخوان اهدایی برای جایگزینی استخوان تخریب شده توسط بیماری لثه است. گرافت ها به عنوان سکویی برای رشد مجدد استخوان عمل می کنند ، که ثبات دندان را بازیابی می کند. فناوری جدید ، مهندسی بافت نامیده می شود ، بدن شما را ترغیب می کند تا استخوان و بافت را با سرعت بیشتری بازسازی کند.

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان با  بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد خانم دکتر فاطمه حیدری. drf-heydari.ir

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

پیوند بافت نرم.

این روش باعث تقویت لثه های نازک یا پر شدن مکان هایی می شود که لثه ها عقب رفته اند. بافت پیوندی که اغلب از سقف دهان گرفته می شود ، در جای خود بخیه زده می شود و بافت را به منطقه آسیب دیده اضافه می کند.

 چه زمانی نیاز به EXT دندان داریم؟
مطلب پیشنهادی برای شما

بازسازی بافت هدایت شده.

این روش زمانی انجام می شود که استخوان حمایت کننده از دندان شما از بین رفته باشد ، رشد بافت استخوان و لثه را تحریک می کند. در ترکیب با جراحی فلپ انجام می شود ، یک قطعه کوچک از پارچه مش مانند بین استخوان و بافت لثه قرار داده می شود.

این باعث می شود که بافت لثه به ناحیه ای که استخوان باید باشد رشد نکند و به این ترتیب استخوان و بافت همبند رشد مجدد پیدا می کنند تا دندان ها را بهتر پشتیبانی کند.
جراحی استخوان دهانه های کم عمق استخوان را به دلیل از بین رفتن متوسط و پیشرفته استخوان صاف می کند.

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان با  بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد خانم دکتر فاطمه حیدری. drf-heydari.ir

به دنبال جراحی فلپ ، استخوان اطراف دندان تغییر شکل می یابد تا دهانه ها کاهش یابد. این امر جمع آوری و رشد باکتریها را دشوارتر می کند.

در بعضی از بیماران ، روش غیر جراحی مقیاس گذاری و ریشه ریزی ریشه تمام مواردی است که برای درمان بیماری های لثه مورد نیاز است. جراحی زمانی لازم است که بافت اطراف دندان ناسالم باشد و با گزینه های غیر جراحی ترمیم نشود.

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان

داروهایی که برای درمان بیماری لثه استفاده می شود

برای کاهش یا از بین بردن موقت باکتریهای مرتبط با بیماری لثه یا سرکوب تخریب اتصال دندان به استخوان ، می توان از درمان های آنتی بیوتیکی یا همراه با جراحی و سایر روش های درمانی استفاده کرد.

تمیز کردن دندان کودکان چقدر در دوام دندان هایش موثر است؟
مطلب پیشنهادی برای شما

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان با  بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد خانم دکتر فاطمه حیدری. drf-heydari.ir

کلرهگزیدین (به عنوان مارک های تجویز شده فقط با نام های Peridex، PerioChip، PerioGard و بسیاری از نام های تجاری دیگر بدون نسخه) به بازار عرضه می شود یک داروی ضد میکروبی است که برای کنترل پلاک و التهاب لثه در دهان یا جیب های پریودنتال استفاده می شود.

این دارو به صورت دهان شویه یا به صورت تراشه مملو از ژلاتین در دسترس است که پس از ریشه زایی در جیب ها قرار می گیرد و دارو را به آرامی و طی حدود 7 روز آزاد می کند. آنتی بیوتیک های دیگری از جمله داکسی سایکلین ، تتراسایکلین و مینوسایکلین (آرستین) نیز ممکن است به عنوان تعیین شده توسط دندانپزشک برای درمان بیماری لثه استفاده شوند. دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان با  بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد خانم دکتر فاطمه حیدری. drf-heydari.ir

سایر گزینه های درمانی برای بیماری لثه عبارتند از:

خمیر دندان برخی از خمیردندان های بدون نسخه که به عنوان ضد باکتری مشخص شده اند ، ممکن است حاوی فلوراید و آنتی بیوتیکی به نام تریکلوزان برای کاهش پلاک و التهاب لثه باشند.

آیا قبل از درمان بیماری لثه به آماده سازی های خاصی نیاز است؟

دندانپزشک یا پریودنتیست شما قادر به انجام بیشتر اقدامات در مطب خود است. زمان مورد نیاز برای انجام این روش ، میزان ناراحتی و زمان لازم برای بهبودی از یک بیمار به بیمار دیگر بسته به نوع و میزان عمل و سلامت کلی شما متفاوت خواهد بود.

ممکن است قبل از برخی از درمان ها بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه درمان انجام شود. در صورت لزوم ، ممکن است دارویی برای کمک به آرامش شما تجویز شود.

دندانپزشک زیبایی و ترمیمی اصفهان با  بیش از 15 سال سابقه درخشان در خدمت شما می باشد خانم دکتر فاطمه حیدری. drf-heydari.ir

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پر کردن دندان چیست؟
نوشتهٔ بعدی
کاشت دندان چگونه است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023