جراح دندانپزشک اصفهان | دکتر فاطمه حیدری | drf-heydari.ir

مدت زمان مطالعه: 5دقیقه

پر کردن دندان روشی است که برای پر کردن یک سوراخ یا حفره در دندان استفاده می شود. در صورت پوسیدگی دندان یا از بین رفتن ساختار دندان به دلیل ضربه ، ممکن است به پر کردن نیاز داشته باشید. جراح دندانپزشک اصفهان، خانم دکتر فاطمه حیدری با سابقه درخشان آماده ارائه خدمت می باشد. drf-heydari.ir

این مشکلات ممکن است در صورت انجام عکسبرداری از دندان با دندانپزشکی مشاهده شود.

چه نوع پرکنی وجود دارد؟ (جراح دندانپزشک اصفهان)

از مواد مختلف می توان به عنوان پر کننده استفاده کرد. دندانپزشک شما معمولاً به شما توصیه می کند که مناسب شما چیست.

آمالگامآمالگام بیش از 150 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. این مخلوطی از فلزات ، از جمله نقره ، مس ، قلع ، جیوه و روی است و ماده پر کننده بسیار قوی است. اگرچه قرار گرفتن در معرض جیوه می تواند سمی باشد ، استفاده از آمالگام برای اکثر افراد بی خطر و مثر است. انجمن دندانپزشکی استرالیا همچنان از استفاده از مواد پر کننده آمالگام پشتیبانی می کند. با این حال ، آنها پیشنهاد می کنند که استفاده از آنها در زنان باردار یا شیرده ، کودکان و افراد مبتلا به بیماری کلیوی به حداقل برسد.

جراح دندانپزشک اصفهان

جراح دندانپزشک اصفهان

 

تصویر نشان دهنده پر کردن دندان است که برای پر کردن سوراخ یا حفره دندان استفاده می شود.از پر کردن دندان برای پر کردن سوراخ یا حفره دندان استفاده می شود. از مواد مختلف می توان به عنوان پر کننده استفاده کرد.رزین کامپوزیترزین کامپوزیت ماده ای سفید یا دندانی است.

بهداشت دندان و دندان مصنوعی!
مطلب پیشنهادی برای شما

جراح دندانپزشک اصفهان، خانم دکتر فاطمه حیدری با سابقه درخشان آماده ارائه خدمت می باشد. drf-heydari.ir

این ماده می تواند با رنگ دندان های دیگر مطابقت داشته باشد و طبیعی تر از آمالگام به نظر برسد ، اما کمی گران تر است. برخی مطالعات نشان داده اند که در صورت فشار زیاد ، برای پر کردن دندانهای پشت بزرگسالان ممکن است طولانی نباشد.

سیمان گلاس آینومرسیمان گلاس یونومر همچنین می تواند با رنگ دندان مطابقت داشته باشد ، اما ممکن است به اندازه رزین کامپوزیت دوام نداشته باشد. این ماده معمولاً در مناطقی که نیروی گزش زیاد نیست و روی دندانهای شیری وجود دارد استفاده می شود.

جراح دندانپزشک اصفهان، خانم دکتر فاطمه حیدری با سابقه درخشان آماده ارائه خدمت می باشد. drf-heydari.ir

پر کننده های طلا و پرسلن طلا و پرسلن پر کننده های طولانی مدت هستند. (جراح دندانپزشک اصفهان)

پر کننده های چینی را می توان با رنگ دندان های دیگر مطابقت داد ، اما طلا طلایی است. هر دو این مواد پر کننده از آمالگام گران ترند. پر کردن موقتاگر زمان لازم برای پایان دادن به درمان دندان وجود نداشته باشد ، دندانپزشک ممکن است یک پر کردن موقت کوتاه مدت را پیشنهاد کند. بعداً با پر کردن دائمی جایگزین می شود.

چه انتظار می رود بعد از پر کردنبعد از پر کردن ، ممکن است دندان آسیب دیده وقتی چیزی شیرین می خورید یا دندان هایتان را با هم گاز می گیرید یا وقتی که دما تغییر می کند ، احساس حساسیت کند.در صورت ادامه این کار باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

 انواع بیماری‌های لثه
مطلب پیشنهادی برای شما

جراح دندانپزشک اصفهان، خانم دکتر فاطمه حیدری با سابقه درخشان آماده ارائه خدمت می باشد. drf-heydari.ir

بهترین دندانپزشک اصفهان

بهترین دندانپزشک اصفهان

مزایا و خطرات پر کردن چیست؟

پر کردن معمولاً یک درمان ساده و زودرس برای پوسیدگی دندان است و ممکن است دندان را برای مدت کوتاهی حساس کند. با گذشت زمان ، ممكن است پركننده ها تراشه یا ترك بخورند و این امر باعث می شود كه غذا بین دندان و مایع پر شود. با این حال ، یک دندانپزشک معمولاً در یک معاینه منظم دندانپزشکی ، پر کننده های شما را بررسی می کند.

چه گزینه هایی برای پر کردن دندان وجود دارد؟بعضی اوقات ممکن است دندانپزشک به جای پر کردن از تاج استفاده کند. یک تاج برای محافظت از ساختار آن روی دندان قرار می گیرد و اگر دندان کافی نماند تا بتواند از پر کردن آن باقی بماند ، ممکن است استفاده شود.

جراح دندانپزشک اصفهان، خانم دکتر فاطمه حیدری با سابقه درخشان آماده ارائه خدمت می باشد. drf-heydari.ir

 

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آیا می توان دندان های چسبیده را درست کرد؟
نوشتهٔ بعدی
درمان های بیماری لثه چگونه است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023