دندان ها چگونه می توانند سفید شوند؟

سفید شدن دندان ها

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

نتایج ذهنی هستند و به طور قابل توجهی از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند. بسیاری از آنها بلافاصله از نتیجه خود خوشحال می شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ناامید شوند. قبل از شروع هر گونه درمان سفید کننده، از دندانپزشک خود بخواهید تا ایده ای واقع بینانه از نتایجی که احتمالاً به دست می آورید و مدت زمان لازم برای دستیابی به آنها را ارائه دهد.

در مطب دندانپزشکی، رنگ قبل و بعد از دندان معمولاً با راهنماهای سایه اندازه گیری می شود. اینها نمایشگرهای دستی از طیف وسیعی از رنگ های دندان هستند.

دندانپزشکان همچنین از آنها در انتخاب تاج و سایر سایه های ترمیم استفاده می کنند.

تنظیم کننده استاندارد در میان آنها مدت هاست که راهنمای سایه کلاسیک Vitapan بوده است. این استاندارد راهنمای سایه شامل 16 سایه است که به طور سیستماتیک از روشن تا تیره در چهار گروه رنگ مرتب شده اند و یک اصطلاح جهانی رنگ دندان را ارائه می دهد.

در حالی که سفید کردن گاهی اوقات می تواند رنگ دندان را با 9 درجه یا بیشتر روشن کند، اکثر کسانی که دندان های خود را سفید می کنند احتمالاً تغییر دو تا هفت سایه را مشاهده می کنند.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

خطرات:

درمان‌های سفید کردن دندان زمانی که روش‌ها طبق دستورالعمل دنبال شوند، ایمن در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، خطرات خاصی در ارتباط با بلیچینگ وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

حساسیت: بلیچینگ می تواند باعث افزایش موقت حساسیت به دما، فشار و لمس شود. این به احتمال زیاد در هنگام سفید کردن در مطب، جایی که سفید کننده با غلظت بالاتر استفاده می شود، رخ می دهد.

6 عارضه قرار دادن ونیر دندان!
مطلب پیشنهادی برای شما

برخی از افراد درد تیراندازی خود به خودی (“زنگر”) را در وسط دندان های جلویی خود تجربه می کنند. افرادی که بیشترین خطر را برای حساسیت به سفید کردن دارند، افرادی هستند که دچار تحلیل لثه، ترک های قابل توجه در دندان های خود یا نشت ناشی از ترمیم های معیوب هستند.

همچنین گزارش شده است که مو قرمزها، از جمله آنهایی که هیچ فاکتور خطر دیگری ندارند، در معرض خطر خاصی برای حساسیت دندان و زنگ زدن هستند. حساسیت به سفید کردن بیشتر از یک یا دو روز طول نمی کشد، اما در برخی موارد ممکن است تا یک ماه ادامه یابد. برخی از دندانپزشکان خمیردندان حاوی نیترات پتاسیم را برای دندان های حساس توصیه می کنند.

تحریک لثه: بیش از نیمی از افرادی که از سفید کننده های پراکسید استفاده می کنند، درجاتی از تحریک لثه را تجربه می کنند که ناشی از غلظت سفید کننده یا تماس با سینی است. چنین تحریکی معمولاً تا چند روز طول می کشد، پس از توقف سفید کردن یا کاهش غلظت پراکسید از بین می رود.

دندان های تکنیکالر: ترمیم هایی مانند باندینگ، روکش های دندانی یا روکش ها تحت تاثیر سفید کننده قرار نمی گیرند و بنابراین رنگ پیش فرض خود را در حالی که دندان های اطراف سفید می شوند حفظ می کنند. این منجر به چیزی می شود که اغلب “دندان های تکنیکالر” نامیده می شود.

حفظ نتایج خود:

برای افزایش طول عمر دندان های تازه سفید شده، دندانپزشکان به احتمال زیاد توصیه می کنند: پیگیری در خانه یا سفید کردن نگهداری – بلافاصله اجرا می شود یا به ندرت یک بار در سال انجام می شود.

دیاستما چیست؟ - جراح و دندانپزشک اصفهان
مطلب پیشنهادی برای شما

حداقل یک هفته پس از سفید شدن از خوردن غذاها و نوشیدنی های تیره خودداری کنید. در صورت امکان، نوشیدنی های تیره رنگ را با نی میل کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان – مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از غذا و قبل از خواب.

هشدارها علاوه بر عوامل خطر ذکر شده، تعدادی احتیاط را باید قبل از انجام سفید کردن دندان در نظر گرفت: هیچ مقدار بلیچینگ باعث ایجاد دندان های سفید “غیر طبیعی” نمی شود. تقریباً دو هفته پس از بلیچینگ، نتایج سفید کننده به طور کامل دیده نمی شود.

اگر می خواهید ترمیم های سرامیکی انجام دهید و می خواهید مطمئن شوید که رنگ با دندان های تازه سفید شده شما مطابقت دارد، این نکته مهمی است.

اگر باندینگ زیبایی، روکش های چینی یا سایر ترمیم ها بخشی از برنامه درمانی شما هستند، نباید آنها را حداقل تا دو هفته پس از بلیچینگ قرار دهید تا از چسبندگی مناسب، عملکرد و تطابق سایه اطمینان حاصل شود.

برای جلوگیری از اثر تکنیکالر، ترمیم های همرنگ دندان احتمالاً پس از بلیچینگ نیاز به تعویض دارند. لثه های فرورفته اغلب سطح ریشه های زرد رنگ خود را در خط لثه نشان می دهند. ثابت شده است که سفید کردن آن رنگ زرد دشوار است. به زنان باردار یا شیرده توصیه می شود که از سفید کردن دندان خودداری کنند.

تاثیر بالقوه سفید کننده بلعیده شده بر روی جنین یا نوزاد هنوز مشخص نیست.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.
جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

هزینه سفید کردن دندان چقدر است؟

هزینه سفید کردن دندان از محصولی به محصول دیگر، روشی به روش دیگر کاملاً متفاوت است.

دلایل تغییر رنگ دندان ها که باید بدانیم...
مطلب پیشنهادی برای شما

سفید کردن دندان های حرفه ای در مطب گران ترین گزینه با میانگین ملی 650 دلار در هر ویزیت است (قیمت می تواند بین 500 تا 1000 دلار متغیر باشد). با این حال، این مزیت را دارد که توسط یک متخصص دندانپزشکی با تجربه انجام می شود، و به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که نتایج مورد نظر خود را دریافت می کنید.

در انتهای دیگر طیف هزینه، نوارها و سینی های بدون نسخه وجود دارد که می توانید از داروخانه یا خواربار فروشی محلی خود خریداری کنید. این محصولات می توانند از 20 تا 100 دلار متغیر باشند، که آنها را به گزینه ای جذاب برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال افزایش کمی لبخند بدون هزینه بالاتر برای سفید کردن حرفه ای هستند.

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از این سفیدکننده‌های ارزان‌تر و کم غلظت پراکسید، نتایج می‌تواند به شدت متفاوت باشد.

اگر به دنبال حد وسطی بین سفید کننده های حرفه ای و محصولات بدون نسخه هستید، ممکن است کاندیدای خوبی برای کیت های تهیه شده در منزل باشید. این کیت ها که توسط دندانپزشک تجویز می شوند، قیمتی بین 100 تا 400 دلار دارند و به طور بالقوه می توانند نتایجی مشابه آنچه که در مطب توسط دندانپزشک دریافت می کنید، ارائه دهند.

به خاطر داشته باشید که نتایج سفید کردن دائمی نیست، به این معنی که اگر می‌خواهید لبخند سفید خود را حفظ کنید، باید به درمان‌ها ادامه دهید، زیرا اثرات آن کاهش می‌یابد.

برای سلامت و رفاه حال و آینده فرزندتان، هر گونه مشکلات دندانی را در اسرع وقت درمان کنید.

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چه چیزی باعث لکه شدن دندان کودک می شود؟
نوشتهٔ بعدی
دندانپزشکان اطفال چگونه عصب کشی را برای کودکان انجام می دهند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023