چه چیزی باعث لکه شدن دندان کودک می شود؟

لکه شدن دندان کودک

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

سن: ارتباط مستقیمی بین رنگ دندان و سن وجود دارد. با گذشت سال ها، دندان ها در نتیجه ساییدگی و تجمع لکه ها تیره می شوند. نوجوانان احتمالاً نتایج فوری و چشمگیری را از سفید شدن تجربه خواهند کرد. در دهه 20، زمانی که دندان ها شروع به رنگ زرد نشان می دهند، سفید کردن ممکن است نیاز به کمی تلاش بیشتری داشته باشد.

تا دهه چهل، رنگ زرد جای خود را به قهوه ای می دهد و ممکن است نیاز به نگهداری بیشتری باشد. در دهه پنجاه، دندان‌ها لکه‌های سرسختی را جذب کردند که پاک کردن آن‌ها دشوار (اما غیرممکن نیست).

رنگ شروع: همه ما به یک رنگ ذاتی دندان مجهز هستیم که از زرد مایل به قهوه ای تا خاکستری مایل به سبز متغیر است و با گذشت زمان تشدید می شود. زرد-قهوه ای معمولاً نسبت به رنگ سبز-خاکستری نسبت به سفید شدن بیشتر واکنش نشان می دهد.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و همچنین بهترین دندانپزشک اصفهان که دارای سوابق درخشانی می باشند.

شفافیت و لاغری: اینها نیز ویژگی های ژنتیکی هستند که با افزایش سن بیشتر مشخص می شوند. در حالی که همه دندان‌ها شفافیت دارند.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

دندان‌هایی که مات و ضخیم هستند یک مزیت دارند:

رنگ روشن‌تر به نظر می‌رسند، درخشندگی بیشتری نشان می‌دهند و به بلیچینگ پاسخ می‌دهند. دندان‌هایی که نازک‌تر و شفاف‌تر هستند – به ویژه دندان‌های جلویی – رنگدانه‌ای کمتری دارند که برای بلیچینگ لازم است. به گفته دندانپزشکان زیبایی، شفافیت تنها حالتی است که با هیچ نوع سفید کردن دندان قابل اصلاح نیست.

درمان های عقب نشینی لثه چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

عادات غذایی: مصرف همیشگی شراب قرمز، قهوه، چای، کولا، هویج، پرتقال و سایر نوشیدنی ها و غذاهای با رنگ های عمیق باعث ایجاد لکه های قابل توجهی در طول سال ها می شود. علاوه بر این، غذاهای اسیدی مانند مرکبات و سرکه به فرسایش مینای دندان کمک می کنند. در نتیجه، سطح شفاف‌تر می‌شود و عاج زرد رنگ بیشتری از آن نمایان می‌شود.

عادات سیگار کشیدن: نیکوتین رسوبات قهوه ای رنگی بر جای می گذارد که به آرامی در ساختار دندان فرو می روند و باعث تغییر رنگ درونی می شوند.

داروها / مواد شیمیایی: استفاده از تتراسایکلین در طول تشکیل دندان باعث ایجاد لکه های نواری خاکستری تیره یا قهوه ای می شود که پاک کردن آنها بسیار دشوار است.

مصرف بیش از حد فلوراید باعث فلوئوروزیس (تغییر رنگی که با ظاهر شدن علائم سفید کم رنگ روی دندان مشخص می شود) و نواحی مرتبط با لکه های سفید می شود.

ساییدن: اغلب در اثر استرس ایجاد می شود، دندان قروچه (قروچه، دندان قروچه، و غیره) می تواند باعث ایجاد ترک های ریز در دندان ها شود و باعث تیره شدن لبه های جونده شود.

تروما: افتادن و آسیب های دیگر می تواند باعث ایجاد ترک های قابل توجهی در دندان ها شود که مقادیر زیادی لکه و زباله را جمع می کند.

گزینه های سفید کننده شما چیست؟

امروزه سه گزینه اصلی سفید کردن دندان در دسترس است. هر سه متکی به غلظت های مختلف پراکسید و زمان های مختلف کاربرد هستند.

سفید کننده در مطب

تغییر رنگ قابل توجه در مدت زمان کوتاه، مزیت اصلی سفید کردن در مطب است. این پروتکل شامل استفاده دقیق کنترل شده از یک ژل پراکسید با غلظت نسبتا بالا است که توسط دندانپزشک یا تکنسین آموزش دیده پس از محافظت از لثه ها با یک سد لاستیکی رنگ بر روی دندان ها اعمال می شود.

 بهترین دندانپزشک اصفهان را اینجا بشناسید.

به طور کلی، پراکسید برای چندین فواصل 15 تا 20 دقیقه ای روی دندان ها باقی می ماند که جمعاً تا یک ساعت (حداکثر) می رسد.

علت گلو درد پس از عصب کشی دندان
مطلب پیشنهادی برای شما

ممکن است به افرادی که دارای لکه های سرسخت هستند توصیه شود که برای یک یا چند جلسه سفید کننده اضافی مراجعه کنند، یا ممکن است از آنها خواسته شود که با یک سیستم مصرف خانگی ادامه دهند.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

کیت های تهیه شده به صورت حرفه ای

بسیاری از دندانپزشکان بر این عقیده هستند که کیت های سفید کننده به صورت حرفه ای می توانند بهترین نتایج را در طولانی مدت داشته باشند. کیت های خانه دار حاوی یک ژل پراکسید با غلظت پایین است که به راحتی قابل استفاده است و برای یک ساعت یا بیشتر (گاهی در طول شب) روی دندان ها باقی می ماند.

هرچه درصد پراکسید کمتر باشد، مدت زمان بیشتری روی دندان باقی می ماند. این ژل با استفاده از سینی های بلیچینگ سفارشی که شبیه محافظ های دهان هستند، روی دندان ها اعمال می شود.

محصولات بدون نسخه

دکتر فاطمه حیدری – ارزان‌ترین و راحت‌ترین گزینه‌های سفیدکننده دندان، بلیچینگ بدون نسخه شامل استفاده از کیت سفیدکننده‌ای است که در فروشگاه خریداری می‌شود، که دارای ژل سفیدکننده با غلظت کمتر از سفیدکننده‌های حرفه‌ای است.

این ژل از طریق سینی ها، نوارها یا اعمال کننده های رنگ بر روی دندان ها اعمال می شود. در بسیاری از موارد، این ممکن است تنها تعدادی از دندان های جلویی را سفید کند، برخلاف سینی های سفارشی که می توانند کل لبخند را سفید کنند.

در صورت داشتن پیشنهاد و یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

 

, , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سفید کردن دندان: چگونه انجام می گیرد و هزینه آن چقدر است؟
نوشتهٔ بعدی
دندان ها چگونه می توانند سفید شوند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023