جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

درمان پلاک دندان فواید بی شماری دارد – بهترین دندانپزشک اصفهان

درمان پلاک دندان فواید بی شماری دارد – بهترین دندانپزشک اصفهان

فواید درمان پلاک دندان

1- جلوگیری از پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین دلایل مراجعه افراد به کلینیک های دندانپزشکی است. پوسیدگی دندان منجر به ایجاد حفره در قسمت بیرونی مینای دندان می شود. این حفره ها می توانند منجر به تشکیل پلاک های دندانی شوند که به صورت رسوب سفید و سفت روی دندان ها قرار می گیرند.

با وجود اینکه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه تا حد زیادی از تشکیل این پلاک ها جلوگیری می کند، اما مسواک و نخ دندان همیشه نمی توانند تمام پلاک های بین دندانی را از بین ببرند. باقی ماندن پلاک برای مدت طولانی تری روی دندان باعث تشکیل جرم می شود که در واقع مینای دندان را از بین می برد. اگر به طور مرتب به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید، این گونه تارتارها به راحتی از بین می روند و احتمال پوسیدگی دندان بسیار کاهش می یابد.

2- جلوگیری از بروز بیماری های لثه

باید بدانید که پلاک و تارتار تنها برای دندان ها مشکل ایجاد نمی کند. این مواد می توانند در زیر خط لثه جمع شوند و باعث آسیب به لثه شوند. پیشرفت بیماری های لثه در نهایت می تواند منجر به از دست دادن کامل دندان شود. بنابراین یکی دیگر از مزایای جرم گیری دندان این است که با از بین بردن پلاک و جرم دندان تا حد زیادی از افتادن دندان جلوگیری می کند.

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

جراح و دندانپزشک در اصفهان | دکتر فاطمه حیدری

3- رفع بوی بد دهان

بهترین راه برای جلوگیری از بوی بد دهان رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از مسواک، نخ دندان و دهان شویه است. اگرچه این روش ها بسیار موثر هستند، اما به تنهایی قادر به از بین بردن بوی بد دهان نیستند، به خصوص زمانی که پلاک و جرم روی دندان شما جمع شده باشد. بنابراین جرم گیری می تواند بوی بد دهان را تا حدود زیادی از بین ببرد.

انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی در اصفهان
مطلب پیشنهادی برای شما

4- سفید کردن دندان

وقتی این ذرات روی سطح دندان قرار می گیرند، روی رنگ دندان نیز تاثیر می گذارند و دندان ها را زردتر نشان می دهند. به همین دلیل، یکی دیگر از مزایای جرم گیری دندان این است که به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کند.

5- افزایش سلامت کلی بدن

باید بدانید که دهان می تواند به شدت بر سایر اندام های بدن به خصوص قلب تاثیر بگذارد. مراجعه منظم به مطب دندانپزشکی و معاینات دندانپزشکی می تواند نقش بسزایی در کاهش حملات قلبی و سکته داشته باشد. یعنی وجود التهاب های مزمن با وجود بیماری های لثه می تواند باعث سفت شدن رگ ها و حمله قلبی شود.

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان  می باشند که همچنین  بهترین دندانپزشک اصفهان هستند.

6- پرهیز از درمان های پیچیده و هزینه های بیشتر

اگر عنوان اثرات تارتار روی دندان را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که جرم دندان می تواند خطرات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

در واقع جرم گیری دندان نوعی مراقبت پیشگیرانه است که از بروز بسیاری از بیماری ها و هزینه ها در آینده جلوگیری می کند.
1- جرم گیری با ابزار دستی

اگر میزان پلاک روی دندان های بیمار شدید نباشد، دندانپزشک از ابزارهای دستی استفاده می کند. در این روش حس لامسه دندانپزشک می تواند به شناسایی موقعیت پلاک های دندانی کمک کند.

2- جرم گیری با استفاده از ابزار اولتراسونیک

ابزار اولتراسونیک دارای سر فلزی است که با لرزش پلاک دندان را از بین می برد. در این روش دندانپزشک از آب برای شستشوی پلاک های دندانی و سرد نگه داشتن دستگاه استفاده می کند.

بهترین دندانپزشک در اصفهان

بهترین دندانپزشک در اصفهان

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

جشن هالووین و نکات دندانپزشکی
مطلب پیشنهادی برای شما
3- جرم گیری لیزری دندان ها

به طور کلی لیزر در بسیاری از فرآیندهای دندانپزشکی کاربرد دارد و با فواید و مزایای بی شماری که دارد در کلینیک های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. پس از انجام مراحل حذف پلاک از روی دندان، دندانپزشک از لیزر آبی مخصوص برای بهبود سریعتر و کاهش التهاب استفاده می کند.

همین امروز برای یک قرار ملاقات با دفتر دندانپزشکی اطفال ما در اصفهان تماس بگیرید.

 

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
درمان دیاستما در کودکان توسط بهترین دندانپزشک اصفهان
نوشتهٔ بعدی
پلاک دندان یا جرم گیری دندان چقدر در زیبایی موثر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023