چیستی  فیشورسیلانت


روشی بدون درد و ایمن برای محافظت از دندان های شما در برابر پوسیدگی دندان فیشور سیلانت می باشد. یک روکش پلاستیکی محافظ می باشد که بر روی سطوح دندان های پشتی اعمال می شود. این درزگیر محافظ سختی را روی دندان تشکیل می دهد که از وارد شدن باکتری ها و مواد غذایی در شیارهای ریز در دندان ها جلوگیری می کنند و موجب جلوگیری از پوسیدگی می شود.

دندان هایی که باید فیشور سیلانت شوند

این روند فقط روی دندانهای پشتی – آسیای بزرگ و آسیای کوچک اعمال می شوند. این دندان هایی هستند که روی سطح خود دارای “درز” و “شکاف” هستند. پس از بررسی دندان ها ، دندان پزشک شما به شما می گوید که دندان ها  باید فیشور سیلنت شوند و بررسی می کنند که آیا شکاف ها به اندازه کافی عمق دارند تا فیشور سیلنت برای کمک به آن انجام شود. بعضی از دندان ها به طور طبیعی دارای شیارهای عمیق هستند که نیاز به فیشور سیلنت دارند. بقیه موارد کم عمق هستند که نیازی به فیشور سیلنت ندارند.

مراحل انجام این فرآیند

این روند معمولاً سریع و راحت است و برای هر دندان فقط چند دقیقه طول می کشد. دندان  با محلول مخصوص تهیه شده کاملاً تمیز و خشک شود. سپس فيشور سيلانت مایع اعمال می شود و اجازه می دهد سخت شود. فیشور سیلانت کاملاً بدون درد است و دندانها بعد از آن هیچ تفاوتی ندارند.

فیشور سیلانت

ماندگاری فیشور سیلانت

ماندگاری فیشور سیلانت معمولاً سالها طول می کشد ، اما دندانپزشک شما می خواهد آنها را مرتباً بررسی کند تا مطمئن شود هنوز از بین نرفته است. آنها می توانند به مرور زمان از بین بروند و گاهی اوقات دندانپزشک نیاز به اضافه کردن یا جایگزینی مقداری سیلانت دارد تا مطمئن شود که هیچ پوسیدگی نمی تواند زیر آن شروع شود.

    آیا جرمگیری دندان باعث نازک شدن دندان میشود؟
    مطلب پیشنهادی برای شما

    کارکرد فیشور سیلانت

    این فرایند با پوشاندن کلیه شیارها و درزهای سطح دندان، یک سد محافظ صاف را ایجاد می کند. اگر فیشور سیلانت نشوند، پوسیدگی دندان به راحتی در این شیارها شروع می شود.

    سن مناسب برای فیشور سیلانت کدام است؟

    سن مناسب انجام این فرایند اغلب به محض شروع رویش اولین دندان های دائمی افراد انجام می شود. این که اغلب بین 6 تا 7 سالگی می باشد. بقیه دندان ها معمولاً به محض رویش  فیشور سیلانت  می شوند که می تواند هر وقتی بین 11 تا 14 سال باشد.

    در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.


    دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

    دكتر فاطمه حيدری

    جراح -دندانپزشک

    بهترین دندانپزشک اصفهان

    آشنایی با خدمات 

    جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

    دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

    , , , ,
    نوشتهٔ پیشین
    درمان فاصله بین دندان ها
    نوشتهٔ بعدی
    چگونگی درمان ریشه

    پست های مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این فیلد را پر کنید
    این فیلد را پر کنید
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
    برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

    فهرست
    Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023