چگونگی درمان ریشه

پالپ چیست ؟

چگونگی درمان ریشه: در داخل ریشه دندان ها کانال هایی وجود دارد که شامل بافت نرمی به نام پالپ است. پالپ شامل قسمت هایی از جمله عروق خونی، اعصاب و بافت زمینه ای می باشد به همین بافت نرم در اصطلاح عامیانه، عصب دندان گفته می شود.

چگونگی درمان ریشه


درمان ریشه

درمان ریشه می تواند در یک یا دو جلسه انجام شود و شامل این مراحل است؛ معاینات اولیه تشخیصی و رادیوگرافی ها تهیه و سپس بی حسی انجام می شود. پس از بی حس شدن دندان ، حفره ای داخل تاج ایجاد و از وسایل کوچک و ظریف سوهان مانند (به نام فایل) برای خارج کردن پالپ (عروق و اعصاب) و تمیز کردن و شکل دادن کانال های دندان از ناحیه تاج تا انتهای ریشه استفاده می شود. بعد از تکمیل پاک سازی و شکل دهی، کانال های ریشه توسط ماده لاستیک مانندی پر می شود تا فضای کانال های دندان مهر و موم شود. در اکثر موارد روی این فضا پانسمان موقتی جهت بستن حفره قرار داده می شود. این پانسمان در جلسه بعد توسط دندان پزشک برداشته می شود تا ترمیم نهایی دندان و در صورت نیاز، قرار دادن روکش انجام شود.

اگر که ساختار دندان شما برای نگه داشتن ترمیم کافی نباشد، در این زمان دندان پزشک وسیله ای را داخل دندان قرار می دهد که گیرایی کافی جهت قرار دادن ترمیم نهایی تامین بشود. تعداد کانال های موجود در ریشه های هر دندان با دندان های دیگر متفاوت است به گونه ای که دندان های جلو معمولا یک یا دو کانال دارند و دندان های عقب سه یا هار کانال دارند.

درمان ریشه دندان اصفهان | دکتر فاطمه حیدری
مطلب پیشنهادی برای شما

در صورت مفید بودن مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.


دکتر فاطمه حیدری | دندانپزشک کودکان اصفهان

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

دوستان عزیز می توانید از طریق بخش دیدگاه ها سوالات دندانپزشکی خود را از خانم دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک اصفهان بپرسید.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
چیستی فیشورسیلانت
نوشتهٔ بعدی
زمان درمان ریشه دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023