شایع ترین مشکلات دندانی در کودکان

مراقبت از دندان کودکان

والدین همیشه بهترین ها را برای فرزندان و سلامت دندان هایشان می خواهند. از زمانی که اولین دندان‌ها رشد می‌کنند، رعایت عادات بهداشتی دهان و دندان برای جلوگیری از شایع‌ترین مشکلات دندانی که کودکان با آن روبرو هستند ضروری است. مسائل مربوط به دندان در کودکان در هر سنی رایج است، به همین دلیل است که مراقبت های پیشگیرانه و پیشگیرانه بسیار مهم است.

در اینجا چهار مورد از رایج ترین مشکلات دندانی که کودکان و نوجوانان تجربه می کنند آورده شده است:

1. پوسیدگی دندان (حفره)

اکثر کودکان خردسال در مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بدون نظارت مهارت ندارند. همراه با این واقعیت که برخی از بچه ها ممکن است رژیم غذایی پر قند داشته باشند، پوسیدگی دندان می تواند به یک مشکل اصلی تبدیل شود. پوسیدگی دندان زمانی ایجاد می شود که پلاک چسبنده روی سطح دندان جمع شود. اسید موجود در پلاک اساساً مینای دندان را می خورد و در نهایت دندان را از بین می برد.

والدین باید نظارت داشته باشند و به کودکان کمک کنند تا دندان های خود را مسواک بزنند تا زمانی که بتوانند به تنهایی مسواک را محکم بگیرند و کنترل کنند. اطمینان از پاک کردن پلاک ها، باکتری ها و ذرات غذا از روی دندان های خود هر روز به جلوگیری از پوسیدگی زودرس دندان کمک می کند. اگر حفره ایجاد شود، درمان معمولی پر کردن دندان است که شامل سوراخ کردن پوسیدگی و پر کردن سوراخ با مواد کامپوزیت سخت است. مراقبت از دندان کودکان

جراح دندان پزشک اصفهان +تفاوت دندانپزشک با جراح دندانپزشک
مطلب پیشنهادی برای شما

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند.

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

2. حساسیت دندان

دندان های حساس می توانند ناراحت کننده و حواس پرتی باشند و اغلب تمرکز و روال کودک شما را مختل می کنند. حساسیت دندان در کودکان توسط عوامل مختلفی ایجاد می شود، بنابراین آوردن کودک برای معاینات دوسالانه برای تشخیص علت اصلی ضروری است. برخی از موارد مختلفی که می تواند باعث ایجاد احساس حساسیت در دندان های کودک شما شود عبارتند از:

  • نواحی پوسیدگی (حفره ها)
  • دندان های دائمی تازه روییده
  • فرسایش اسیدی و سایش مینای دندان
  • دندان قروچه (براکسیسم)
  • پر کردن ترک خورده یا گم شده
  • درمان ارتودنسی

در مورد دندان های حساس، درمان های مختلفی وجود دارد که می تواند به کاهش درد و ناراحتی کودک شما کمک کند. اگر حساسیت ناشی از یک مشکل مرتبط با دندان مانند حفره است، باید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا از بدتر شدن موضوع جلوگیری کنید.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

3. فوریت های دندانپزشکی

اورژانس های دندانپزشکی تقریباً در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد. بچه‌هایی که ورزش می‌کنند، با خواهر و برادر خود در خانه‌های خشن قرار می‌گیرند، یا هنگام دوچرخه‌سواری به زمین می‌افتند، همه سناریوهایی هستند که در آن‌ها یک تصادف مرتبط با دندان‌ها ممکن است اتفاق بیفتد. این حوادث می تواند منجر به ترک خوردن، شکستن یا ترک خوردن دندان شود. در شرایط شدیدتر، دندان دائمی ممکن است به طور کامل کنده شود.

اگر دندان دائمی کودک شما افتاد، فوراً با دندانپزشک تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات اورژانسی داشته باشد و دندان را بیرون بیاورید. دندان را در یک لیوان شیر، محلول نمکی یا آب تمیز قرار دهید. دندانپزشک ممکن است بتواند دندان دائمی را دوباره در سوکت قرار دهد و به آن اجازه دهد تا با کمک یک نگهدارنده دوباره بچسبد. اگرچه تنها کاری که والدین می توانند برای جلوگیری از اورژانس های دندانی انجام دهند، یک محافظ دهان سفارشی گزینه ای عالی برای کمک به جلوگیری از آسیب های مرتبط با ورزش است. نکات بیشتری را برای ایمن نگه داشتن لبخند فرزندتان بررسی کنید. مراقبت از دندان کودکان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

4. ژنژیویت و بیماری لثه کودکان

شاید فکر کرده باشید که بیماری لثه یک مشکل دندانی است که فقط در بزرگسالان دیده می شود. متأسفانه برای والدین اینطور نیست. التهاب لثه و بیماری لثه می تواند در کودکان رخ دهد و در واقع در بیماران دندانپزشکی کودکان بسیار شایع است. ژنژیویت پیش ساز بیماری لثه است و اغلب با قرمزی، تورم لثه ها و خونریزی خفیف هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن کودک مشخص می شود.

روکش دندان در مطب دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری
مطلب پیشنهادی برای شما

بیماری لثه در کودکانی که بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند، تهاجمی تر است. اغلب شامل درد در دهان، تحلیل لثه و نواحی تورم می شود. در بیشتر موارد، اگر مراقبت های بیشتری برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه صورت می گرفت، می توان از التهاب لثه و بیماری لثه جلوگیری کرد. در موارد دیگر، دندان‌های کودک شما ممکن است به قدری کج و شلوغ رشد کنند که نتوانند دندان‌های خود را به‌درستی تمیز کنند و در نتیجه مناطقی از التهاب لثه یا بیماری لثه ایجاد شود.

در صورت داشتن پیشنهاد و یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
3 مورد از بیشترین مشکلات دندانی در کودکان
نوشتهٔ بعدی
توصیه های فلوراید درمانی چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023