ونیر کامپوزیت دندان اصفهان

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟-ونیر کامپوزیت دندان اصفهان

ونیر کامپوزیت دندان اصفهان روکشی از مواد همرنگ دندان است که بمنظور اصلاح رنگ، ترمیم موضعی، زیبایی و یا رفع ایرادات استفاده می‌شود.

کامپوزیت ونیر چیست؟ این همان سوالی است که قرار است در این مقاله به طور تفصیلی به آن پاسخ دهیم. امروزه داشتن ظاهری زیبا به داشتن یک لبخند فوق العاده و جذاب مربوط می شود. به همین خاطر یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی، بازسازی لبخند محسوب می شود. حال روش های زیادی برای ساختن یک لبخند زیبا وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از روکش می باشد. در واقع این روکش ها به طور کلی به روکش لمینت سرامیکی روکش کامپوزیت ونیر تقسیم می شوند.

ایا اطلاعاتی از بلیچینگ دندان دارید؟ با مراجعه به مقالات میتوانید اطلاعات کسب کنید.

کامپوزیت ونیر چیست؟

  • اولین قدم برای آشنایی با کامپوزیت ونیر، بررسی تعریف آن می باشد. در واقع کامپوزیت های ونیر، پوسته های نازکی از جنس رزین هستند که برای رفع عیوب دندانی از جمله تغییر رنگ و به هم ریختگی دندان ها استفاده می شوند. به عبارتی، از آنجایی که کامپوزیت ونیر کاملا شبیه به دندان واقعی شما می باشد، این روش توانسته به عنوان یکی از محبوب ترین روش‌ های بازسازی لبخند، جای خود را در دنیای دندانپزشکی پیدا کند. به طور کلی می توان گفت استفاده از کامپوزیت ونیر در موارد زیر پیشنهاد می شود:
    • داشتن دندان های فرسوده شده.
    • شکستن دندان ها.
    • دندان هایی که دارای لکه های دائمی هستند.
    • به هم ریختگی دندان ها.
    • شکستگی تاج دندان.
    • شکستگی روکش پل دندان.
    • تراز نبودن دندان های بالایی و پایینی.
دندانپزشکان اطفال چگونه عصب کشی را برای کودکان انجام می دهند؟
مطلب پیشنهادی برای شما

انواع کامپوزیت ونیر+ کامپوزیت دندان اصفهان:

قدم بعدی که باید به آن پرداخت، آشنایی با انواع کامپوزیت ونیر می باشد. به طور کلی کامپوزیت ونیر به 4 نوع تقسیم می شود:

  • کامپوزیت ماکروفیل: این نوع کامپوزیت یکی از قدیمی ترین کامپوزیت های موجود در بازار است که دارای ذرات ۱۰ تا ۵۰ میکرومتری می باشد. همین مسئله باعث افزایش استحکام آنها شده البته این موضوع، پولیش کردن را دشوارتر می سازد.
  • کامپوزیت میکروفیل: یکی دیگر از انواع کامپوزیت ونیر، کامپوزیت میکروفیل می باشد که دارای ذرات کوچکتر از ۱۰۰ نانومتر است. همین مسئله استحکام و دوام این کامپوزیت را کاهش می دهد اما قابلیت پولیش کردن را بهتر ارائه می کند.
  • کامپوزیت هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید: در واقع این کامپوزیت بین کامپوزیت ماکروفیل و میکروفیل قرار می گیرد. به همین خاطر استحکام بالایی دارد.
  • نانوکامپوزیت ها: این نوع از کامپوزیت نیز جدیدترین کامپوزیت موجود محسوب می شود و دارای ذرات ۲۰ نانومتری می باشد. همین مسئله باعث استحکام، دوام و قابلیت بی نظیر پولیش این کامپوزیت شده است

شما میتوانید با مراجعه به صفحه اصلی نوبت آنلاین رزرو کنید و از مشاوره رایگان  دکتر فاطمه حیدری بهره مند شوید.

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آیا لمینت دندان میتواند به دندان های طبیعی آسیب برساند؟
نوشتهٔ بعدی
روش های لمینت دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023