سلامت و بهداشت دندان ها

11 راه برای تجمع مجدد دندان ها و جلوگیری از مواد معدنی زدایی چیست؟

11 راه برای تجمع مجدد دندان ها و جلوگیری از مواد معدنی زدایی چیست؟

سلامت و بهداشت دندان ها

مدت زمان مطالعه: 16 دقیقه

مواد معدنی مانند کلسیم و فسفات به مینای دندان ، استخوان و عاج کمک می کند. آنها همچنین از پوسیدگی دندان و حفره های بعدی جلوگیری می کنند.

با افزایش سن ، مواد معدنی موجود در دندان های خود را از دست می دهید. این ممکن است در اثر خوردن غذاهای شیرین و اسیدی ایجاد شود. همچنین زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها در دهان شما تجمع می یابند. هنگامی که مینای دندان یا استخوان از بین می رود ، راهی برای برگشت آنها بدون تعویض کامل دندان وجود ندارد.

با این حال ، ممکن است قبل از بروز پوسیدگی دندان ، با تغییر شیوه زندگی و درمان های خانگی به این مواد معدنی کمک شود. این فرایند به عنوان remineralization شناخته می شود. همچنین می توانید سم زدایی را در مسیر خود متوقف کنید.

با دندانپزشک خود در مورد اقدامات درمانی زیر برای کمک به تجمع مجدد دندان ها و جلوگیری از معدنی زدایی صحبت کنید. مواد معدنی زدایی و مجدد معدنی به هم مرتبط هستند و در یک جریان ثابت قرار دارند.

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و سلامت و بهداشت دندان ها زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

1. مسواک بزنید

مسواک زدن برای از بین بردن باکتری ها مهم است. حفره ها (که به آن پوسیدگی دندان نیز گفته می شود) عمدتا در اثر تجمع باکتری های Streptococcus mutans در دهان شما ایجاد می شود.

بر اساس مطالعه 2016 منبع معتبر ، این باکتری ها از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می شوند. مسواک زدن منظم می تواند باکتری هایی را که ممکن است منجر به از بین رفتن مواد معدنی و ایجاد حفره شوند ، از بین ببرد.

2. از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید

نه تنها هر خمیردندان در برابر مواد معدنی زدایی مثر است.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) خمیردندان حاوی فلوراید را توصیه می کند. در واقع ، خمیردندان ADA Seal of Acceptance را دریافت نمی کند مگر اینکه حاوی فلوراید باشد.

خمیردندان حاوی فلوراید ممکن است از پوسیدگی دندان جلوگیری کند و همچنین می تواند دندان های شما را محکم کرده و در برابر از دست دادن مواد معدنی در آینده کمتر مستعد شود.

سلامت و بهداشت دندان ها

سلامت و بهداشت دندان ها

3. شکر را برش دهید

دندانپزشک شما احتمالاً در گذشته در مورد شکر به شما هشدار داده است و دلیل خوبی هم دارد. قند بسیار اسیدی است و با شکستن مینای دندان با باکتری های موجود در دهان ارتباط برقرار می کند.

جرم دندان و مزایای جرمگیری دندان
مطلب پیشنهادی برای شما

از همه مهمتر ، یک منبع معتبر در مطالعه دریافت که فراوانی بیشتر در مصرف قند منجر به تخلیه معدنی بیشتر از مقدار قند مصرف شده می شود.

به عبارت دیگر ، خوردن غذاهای شیرین در مقادیر کم به طور منظم می تواند بیشتر از خوردن دسر گاه و بیگاه قند مضر باشد.

4. آدامس بدون قند بجوید

دهه هاست که نقش آدامس در سلامت دهان و دندان مورد بحث قرار گرفته است ، اما مطالعات نشان می دهد که نسخه های بدون قند در واقع می تواند باعث اصلاح مجدد دندان شود.

بر اساس یک مطالعه قدیمی تر ، منبع معتبر ، آدامس بدون قند به حذف قند ، پلاک و کربوهیدرات از دندان کمک می کند و غدد بزاقی شما را نیز به تولید بزاق بیشتر ترغیب می کند.

صمغ همچنین ممکن است به عنوان مانعی برای جلوگیری از اتلاف مواد معدنی عمل کند. به نظر می رسد زایلیتول و سوربیتول امیدوار کننده ترین ترکیبات بدون قند هستند. برای به دست آوردن مزایای استفاده مجدد از آدامس بدون قند ، جویدن بعد یا بین وعده های غذایی را در نظر بگیرید.

5. میوه و آب میوه ها را در حد اعتدال مصرف کنید

در حالی که میوه بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است ، می تواند بسیار اسیدی نیز باشد. برخی از بدترین مقصرها مرکبات هستند ، مانند گریپ فروت و پرتقال.

اسیدهای میوه فرایند کلاتاسیون کلسیم را روی مینای دندان ایجاد می کنند. این بدان معناست که اسیدها به کلسیم متصل شده و آن را از بین می برند. آب میوه ها حتی بدتر است ، زیرا آنها بسیار اسیدی هستند و اغلب حاوی قندهای اضافی هستند.

بهترین کار این است که از آب میوه ها دوری کنید و فقط در مواقع میوه های اسیدی بخورید.

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و سلامت و بهداشت دندان ها زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

6. کلسیم و ویتامین های بیشتری دریافت کنید

در حالی که کلسیم به طور طبیعی در دندان ها تولید می شود ، این ماده معدنی مهم به مرور توسط اسیدها و باکتری ها از بین می رود. با خوردن غذاهای غنی از کلسیم می توانید کلسیم را جایگزین کنید. به عنوان مثال ، یک مطالعه معتبر در سال 2003 نشان داد که خوردن پنیر غنی از کلسیم می تواند اثرات خوردن قند را خنثی کند.

جرم گیری و فلورایدتراپی دندان اصفهان
مطلب پیشنهادی برای شما

اگر رژیم غذایی شما کمبود کلسیم دارد ، در مورد مکمل احتمالی با پزشک خود مشورت کنید.

یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین D ممکن است به محافظت در برابر حفره ها کمک کند. در مورد مصرف مکمل های ویتامین D از پزشک یا دندانپزشک خود سوال کنید.

همچنین باید در مورد مولتی ویتامین های روزانه با آنها صحبت کنید تا مطمئن شوید که سایر ویتامین های مورد نیاز برای دندان های سالم را دریافت می کنید.

7. مصرف محصولات لبنی را کاهش دهید

در حالی که محصولات لبنی ممکن است منابع طبیعی کلسیم باشند ، لاکتوز موجود در محصولات شیر سنتی می تواند اسیدیته را در دهان شما افزایش دهد. این به این دلیل است که لاکتوز نوعی قند است.

با انتخاب شیر بدون لاکتوز یا انتخاب شیر جایگزین مانند شیر بادام یا سویا ، می توانید از مزایای کلسیم استفاده کنید.

8. پروبیوتیک ها را در نظر بگیرید

هنگام در نظر گرفتن پروبیوتیک ها برای تجمع مجدد ، انتخاب سویه هایی که به طور طبیعی در دهان تولید می شوند مهم است. به این ترتیب ، شما باکتری های خوب را بدون معرفی سویه های بالقوه مضر جایگزین می کنید.

پروبیوتیک های زیر به طور بالقوه در سلامت دهان و دندان و کمک مجدد مفید هستند:

  • بیفیدوباکتریوم
  • رویتری
  • رامنوسوس
  • سالواریوس

می توانید پروبیوتیک ها را به صورت مکمل بیابید و مارک های خاص ماست نیز حاوی پروبیوتیک هستند. شما باید روزانه از این داروها برای بهترین نتایج استفاده کنید.

سلامت و بهداشت دندان ها

سلامت و بهداشت دندان ها

9. به دهان خشک خود مراجعه کنید

خشکی دهان زمانی اتفاق می افتد که بزاق کافی تولید نمی شود. بزاق نه تنها در راحت نگه داشتن دهان شما مهم است ، بلکه از ایجاد حفره نیز جلوگیری می کند.

بر اساس تحقیقات 2016 منبع معتبر ، بزاق بخشی جدایی ناپذیر از دوباره سازی است. بزاق نه تنها از خشکی دهان جلوگیری می کند ، بلکه حاوی فسفات و کلسیم نیز می باشد.

اگر دهان شما خشک است ، در مورد جویدن آدامس و شستشوهایی که می توانید برای افزایش فعالیت بزاق استفاده کنید ، با دندانپزشک خود صحبت کنید.

جرم گیری دندان چگونه است؟
مطلب پیشنهادی برای شما

10. غذاهای نشاسته دار را کاهش دهید

غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی ، برنج و نان حاوی کربوهیدراتهای ساده هستند. اینها مقدار قندهای قابل تخمیر را در دهان افزایش می دهند که می تواند دندان های شما را خراب کند.

با این حال ، بر اساس یک مطالعه در سال 2003 ، منبع پوسیدگی دندان هنگام خوردن غذاهای نشاسته ای همراه با شکر بیشتر می شود. به عنوان مثال ، برنج شیرین برای دندان مشکل ساز است ، اما برنج ساده چنین مشکلی ندارد.

11. آب بیشتری بنوشید

آب همچنان نوشیدنی ترجیحی است که توسط پزشکان ، متخصصان تغذیه و دندانپزشکان انتخاب می شود. این نه تنها به طور طبیعی فاقد قند است ، بلکه به دفع مواد مضر از بدن نیز کمک می کند.

شستشوی دهان با آب نیز ممکن است در صورت نداشتن مسواک به کاهش مواد معدنی کمک کند. این روش ممکن است به ویژه پس از خوردن غذاهای اسیدی یا شیرین مفید باشد.

در حالی که قهوه و چای به طور کامل ممنوع نیستند ، اما آنها نمی توانند دندان ها را مجدداً تقویت کنند. به علاوه ، این مواد می توانند اسیدی (به ویژه قهوه) باشند. افزودن شکر می تواند این نوشیدنی ها را در مورد سلامت دهان و دندان بدتر کند.

نوشابه ها نیز اسیدی هستند و اغلب حاوی قند هستند ، بنابراین باید محدود شوند.

نتیجه نهایی

از دست دادن مواد معدنی به دلیل عناصری که دندانها هر روز در معرض آنها قرار می گیرند اجتناب ناپذیر است. از غذا و نوشیدنی گرفته تا بزاق و باکتری ها ، دندان های شما دچار فرسودگی زیادی می شوند. در حالی که دندان های شما برای استفاده از این عناصر ساخته شده اند ، مواد معدنی زدایی زیاد در نهایت می تواند آنها را از بین ببرد.

انجام اقدامات برای تجمع مجدد دندان ها و توقف هرگونه مواد معدنی زدایی فعلی ، همراه با مراجعه منظم به دندانپزشک ، می تواند به حفظ سلامت آنها کمک کند.

مرکز دندانپزشکی دکتر فاطمه حیدری بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در اصفهان ،با پشتوانه ای قوی از تجربه و تخصص در انجام کلیه خدمات دندانپزشکی در خدمت شما بیماران محترم می باشد. در این مرکز با استفاده از روش هایی نظیر روکش های دندانی ، بلیچینگ دندان، سفید کردن دندان و سلامت و بهداشت دندان ها زیبایی را برای شما به بهترین نحو تامین می کند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

در صورت داشتن سوال یا پیشنهادی و برای راهنمایی بیشتر و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
8 حقیقت در مورد کانال ریشه را بدانید!
نوشتهٔ بعدی
جراحی لیفت سینوس: آنچه قبل ، حین و بعد از عمل اتفاق می افتد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست