جرمگیری دندان در ارتودنسی

در این مطلب می خواهیم راجع به جرمگیری دندان و ارتودنسی مطالبی به شما دوستان عزیز ارائه بدهیم. ممکن است که سوالاتی ذهن شما را درگیر خود کرده باشد مثلا چرا قبل از انجام ارتودنسی باید جرمگیری دندان را انجام دهیم ؟ علت های انجام جرمگیری قبل از ارتودنسی کدام اند؟ آیا بیمارانی که ارتونسی انجام می دهند می توانند که جرمگیری دندان کنند؟ جرمگیری قبل از ارتودنسی باعث حساسیت دندان ها می شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات ما را تا پایان این مقاله همراهی نمایید.

علت انجام جرمگیری قبل از ارتودنسی کدام اند؟

تمیز کردن دندان ها با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت، متحرک و نامرئی کمی چالش برانگیز است. شما باید وقت بیشتری برای اینکار اختصاص دهید و بیشتر دندان ها را مسواک بزنید. اگر چنین نکنید پلاک دندانی و جرم روی دندان ها ایجاد شده و روند پوسیدگی دندان و همچنین بیماری لثه شروع می شود. شما باید قبل از شروع ارتودنسی دندان ها را تمیز کررده و تمام جرم، پلاک و تارتار روی دندان، بین دندان ها و زیر خط لثه را از بین ببرید. جرمگیری قبل از ارتودنسی باعث می شود که با خیال راحت تری به استقبال بریس ها و همچنین حفظ بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی بروید.

به دلیل قرار گرفتن براکت و دیگر تجهیزات ارتودنسی بر روی دندان رسیدگی به وضعیت دندان‌ها در دوره درمان ارتودنسی به نسبت گذشته سخت تر می‌باشد. بنابراین اصولا آثاری از پلاک و جرم بر روی دندان پس از پایان دوره ارتودنسی مشاهده می‌شود. بنابراین جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی به بیماران در این شرایط پیشنهاد می‌شود.

عوارض جانبی فلوراید چیست؟
مطلب پیشنهادی برای شما

جرم گیری دندان بعد از ارتودنسی برای دریافت نتیجه مطلوب از عمل ارتودنسی بر روی دندان‌ها در پایان دوره درمان صورت می‌گیرد. در واقع دندانپزشک ارتودنسی بعد از برداشتن براکت ارتودنسی اقدام به جرم گیری دندان و یا سفید کردن و بلیچینگ دندان برای بیمار می‌کند.

اگر جرمگیری نکنید، جرم هایی که قبل از ارتودنسی روی دندان شما قرار دارند باعث پوسیدگی دندان هایتان می شود. اگر شما بهداشت دهان و دندانتان را به خوبی رعایت کنید و هر شش ماه یکبار دندان هایتان را جرمگیری کنید توانسته اید یک شستشوی حرفه ای دندانپزشکی انجام دهید. تمیز کردن حرفه ای دندان ها شامل اندازه گیری دندان ها ، حذف پلاک و تمیز کردن لکه ها و صاف کردن سطح دندان است. این کار به منظور حفظ سلامتی دندان ها و لثه های شما انجام می شود. مراجعه هر شش ماه یکبار شما به دندانپزشک باعث می شود که حتی اگر علائمی از بیماری لثه مشاهده شود بتوانید هرچه سریعتر آنرا برطرف کنید.

 

جرمگیری قبل ارتودنسی

آیا بیمارانی که ارتونسی انجام می دهند می توانند که جرمگیری دندان کنند؟

لوازم ارتودنسی به سادگی می توانند عناصر کوچک را بر روی دندان ها جذب کنند. این دستگاه ها و لوازم به راحتی (و حتی راحتتر از دندان هایتان) قادرند پلاک های دندانی را در مقیاس کوچک جذب کنند. این در حالی است که تمیز کردن لوازم ارتودنسی قدری پیچیده تر از دندان ها هستند. از این رو خطرات عدم بازدید منظم شما با دندانپزشک حتی در حین ارتودنسی بسیار زیاد است. برخی از این خطرات عبارت اند از :

  1. احتمال ایجاد پوسیدگی در ارتودنسی
  2. احتمال بروز بیماری های لثه
  3. احتمال بروز لکه های سفید بر روی سطوح دندان ها
آیا دندان های شیری کودکان اعصاب دارند؟
مطلب پیشنهادی برای شما

رعایت برخی نکات مهم …

  1. با رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از مسواک و نخ دندان مخصوص در حین دوره درمان ارتودنسی به ساده تر شدن پروسه جرم گیری در ارتودنسی و پس از آن کمک کنید.
  2. بر روی برنامه غذایی خود دقت کافی داشته باشید. مصرف بیش از حد مواد قندی پوسیدگی و تجمع جرم بر روی دندان‌ها را به دنبال داشته و جرم گیری دندان در ارتودنسی را ضرورت می‌بخشد.
  3. انجام پروسه جرم گیری دندان پس از ارتودنسی به تشخیص ارتودنتیست و برای رفع پلاک و جرم در بین و روی دندان‌ها انجام می‌شود.
  4. یکی از راه‌های تمیز و سفید شدن دندان پس از ارتودنسی را می‌توان جرم گیری دندان در ارتودنسی و جرم گیری دندان پس از ارتودنسی دانست.
  5. یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از پوسیدگی و آسیب دیدگی دندان‌ها جرم گیری دندان قبل از ارتودنسی می‌باشد.

 

جرمگیری قبل ارتودنسی

جرمگیری قبل از ارتودنسی باعث حساسیت دندان ها می شود؟

جرم ها به علت ضخامتی که روی دندان ها دارند مانند یک عایق حرارتی عمل  می کنند. جرم ها تا حدودی جلوی احساس سرما و گرمای دندان را می گیرند. پس از انجام عمل جرم گیری مراجعین به دندانپزشکی تصور می کنند که دندان هایشان حساس شده. اما دکترشان به آنها اطمینان می دهد که این حساسیت موقت است و پس از چند روز از بین می رود. استفاده از دهان شویه کلرهگزیدین تا حدود زیادی این حساسیت را کاهش می دهد.

در این مطلب به بسیاری از سوالات شما پاسخ دادیم امیدوارم که با مطالعه کردن این مطلب به پاسخ سوالات خود رسیده باشید. برای انجام جرمگیری دندان هایتان به شما دکتر فاطمه حیدری را پیشنهاد می دهیم .

با شیوه جراحی برای بیماری لثه آشنا شوید.
مطلب پیشنهادی برای شما

دكتر فاطمه حيدری

جراح -دندانپزشک

بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با خدمات 

جهت کسب اطلاعات تماس دکتر فاطمه حیدری به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

, , ,
نوشتهٔ پیشین
ترمیم لمینت دندان
نوشتهٔ بعدی
همه چیز راجع به جرمگیری دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09138299023