جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

دندانپزشکان اطفال چگونه عصب کشی را برای کودکان انجام می دهند؟

عصب کشی کودکان

دکتر فاطمه حیدری | جراح دندانپزشک اصفهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

اول از همه، سه رویکرد اصلی برای روت کانال برای کودکان وجود دارد. بسته به وضعیت عفونت یا پوسیدگی دندان، دندانپزشک اطفال روش صحیح را انتخاب می کند. این رویکرد از موردی به مورد دیگر متفاوت خواهد بود زیرا مشکل هر کودک منحصر به فرد است.

پالپ تراپی این روش زمانی اجرا می شود که آسیب بسیار کمی به پالپ وارد شود. به عبارت ساده، عفونت هنوز در مراحل اولیه است و هنوز کل دندان را خراب نکرده است. در چنین شرایطی، دندانپزشک کودکان پوسیدگی را بدون دست زدن به پالپ از بین می برد، آنتی بیوتیک را در داخل دندان قرار داده و آن را مهر و موم می کند.

استفاده مستقیم از آنتی بیوتیک ها روی پالپ به عملکرد سریعتر در برابر عفونت کمک می کند. پالپوتومی رویکرد دوم به کانال ریشه برای کودکان نیز عموماً به عنوان کانال ریشه جزئی یا پالپوتومی نامیده می شود.

دندانپزشک اطفال زمانی پالپوتومی را انتخاب می کند که عکس اشعه ایکس دندان عفونی نشان دهد که عفونت به قسمت بالایی دندان محدود شده است.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

دکتر فاطمه حیدری جراح دندانپزشک اصفهان و بهترین دندانپزشک اصفهان می باشند.

پالپوتومی شامل برداشتن تنها پالپ آسیب دیده/عفونی از دندان در حالی که پالپ سالم را دست نخورده نگه می دارد. همچنین مستلزم ضد عفونی کردن دندان با آنتی بیوتیک و آب بندی مناسب آن برای اطمینان از ثبات کامل و محافظت از دندان است.

درمان کرم خوردگی دندان کودکان

پالپکتومی پالپکتومی یک روش کامل کانال ریشه برای کودکان است. هنگامی که دندان عفونی به شدت آسیب دیده باشد، دندانپزشک اطفال پالپکتومی را انتخاب می کند. این یک روش پیچیده است که در آن بافت پالپ با دقت و به طور کامل برداشته می شود.

دندانپزشک اقدام به ضد عفونی کردن دندان و شکل دادن به کانال ها می کند. این روش به تخصص و دقت بالایی نیاز دارد. قسمت بعدی پر کردن دندان و آب بندی صحیح آن است. در آخرین مرحله درمان، روکش روی دندان عفونی گذاشته می شود.

یک پروتکل درمانی رایج برای همه رویکردها، تجویز بی حسی موضعی قبل از عمل واقعی است. بی حسی موضعی برای راحت کردن کودک و بدون درد ماندن عمل انجام می شود.

چه مدت طول می کشد تا کانال ریشه روی دندان های شیری انجام شود؟

کانال ریشه یک عمل جراحی پیچیده است که باید توسط دندانپزشک اطفال با نهایت دقت و دقت انجام شود.

به طور کلی، یک روش ساده کانال ریشه از 30 دقیقه تا 60 دقیقه طول می کشد. از طرف دیگر، یک روش پیچیده کانال ریشه تقریباً 90 دقیقه طول می کشد.

اینستاگرام دکتر فاطمه حیدری همین جا کلیک کنید.

آیا کانال ریشه دردناک است؟

اگرچه کانال ریشه مانند یک روش دردناک به نظر می رسد، دندانپزشک اطفال تمام اقدامات را انجام می دهد تا کودک را در طول این فرآیند راحت و بدون درد نگه دارد.

دندانپزشک اطفال از بی حسی موضعی روی دندان استفاده می کند تا آن را برای کانال ریشه بی حس نگه دارد. کودک هنگام انجام این عمل دردی را احساس نخواهد کرد.

11 راه برای حفظ سلامت دندان ها

پس از عمل داروهای ضد درد برای کمک به بهبودی تجویز می شود.

جراح-دندانپزشک-اصفهان | بهترین-دندانپزشک-اصفهان

زمانی که کودک شما در حال بهبودی از کانال ریشه است چه انتظاری داشته باشید؟

هنگامی که کودک شما تحت درمان ریشه قرار می گیرد، درد در فک خود را تجربه می کند. نگران نباشید – این کاملا طبیعی است. دندانپزشک برای کودکان داروهایی را برای کمک به مدیریت درد و تسریع بهبودی تجویز می کند. ممکن است بعد از عمل مقداری تورم در داخل فک وجود داشته باشد، این نیز بخشی از روند بهبودی است.

یک بخش بسیار حیاتی در بهبودی کودک شما، ارتباط واضح با دندانپزشک مربوطه است. اجازه دهید او شما را راهنمایی کند که فرزندتان چه چیزی می تواند بخورد، چه چیزی می تواند بنوشد و چه اقدامات دیگری می توانید به عنوان والدین برای کمک به روند بهبودی انجام دهید.

فرزند خود را به موقع برای پیگیری بیاورید و تمام دستورالعمل های داده شده توسط دندانپزشک اطفال را دنبال کنید. بیشتر از همه، اطمینان حاصل کنید که روحیه کودک خود را در طول دوره بهبودی بالا نگه دارید. یک بیمار خوشحال سریعتر بهبود می یابد!

در صورتی که سؤالات بیشتری در مورد این موضوع دارید، می توانید با دکتر فاطمه حیدری در اصفهان تماس بگیرید.

, , , , , , , , , , , ,
دندان ها چگونه می توانند سفید شوند؟
سوالات متداول درمورد سفید کردن دندان